tisdag 28 september 2010

Fågel eller fisk?

Just nu är jag jävligt uppe och nere. Med risk att låta lite väl inspirerad av veckans kurs känner jag mig ömsom fisk och ömsom fågel...

Uppe och nere...Glad och inspirirerad av Qigongen. Ser fram emot att öva och prova med barnen. Vi kan alla behöva vända oss lite inåt, rikta vårt fokus på oss själva och lära oss att lyssna på våra kroppar.

Men när man väl börjar lyssna blir det lite tugnt ibland....

Ikväll har jag bakat ananaspaj till Lenas ära som ska firas på jobbet imorgon.
Receptet läste jag ca 78 gånger utan att minnas vad jag skulle göra härnäst när jag väl kom in i köket. Glömde på den lilla biten från datorn....



Nu väntar jag på att den sista pajen ska bli klar i ugnen och sedan ska jag krypa ner och läsa i mina nya böcker som jag köpte på kursen idag. Kanske klämma lite på akupunkturpunkterna i örat som vi även fick en liten genomgång av. Avslutar nog med handleden för lugn och ro....Mmmm, alltså en punkt som sitter där.....=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar