måndag 10 januari 2011

Som en film


Äntligen en liiiiten slant genom en försäljning på tradera...
Trevlig köpare.
Men pengarna kommer aldrig.
Däremot ett mail från vederbörandets dotter som hälsar att hennes far dött och att jag får lägga ut min annons igen.

Vilket skit.

Någons pappa dog och jag suckar för att mina fjuttiga pengar uteblev.

Konstigt hur andra människor är som statister i en film för oss alla.
Det jag känner eller upplever spelar föga roll för människorna jag står i kön med på ica.

Otäckt kallt men samtidigt lite vackert.

Tur att man har läst lite dramaturgi så att man kan krydda sin handling, men samtidigt gilla läget när det är tufft eftersom ett bra manus har sina motsättningar!

Det gäller att "casta" sitt liv med betydelsefulla ledande rollfigurer.
Och riktigt bra "themesongs"...

Min nuvarande...

Yes, there are two paths you can go by
But in the long run
There's still time to change
The road you're on

And it makes me wonder

(Stairway to heaven) - Led Zeppelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar