söndag 30 januari 2011

Ny frilla, vitamin/kulturinjektion



Ny frilla! Så himla skönt! Konstigt bara när man ska ta på sig kläder och vill fluffa upp håret från under plagget och så slinter man liksom bara med handen.

I fredags var jag med Magda och Elin och käkade på Black lion, sen gick vi till Munken, hökade i baren i en evighet innan vi fick ett bord. Jag köpte en suuupersur drink! Massa lime, citron och kiwi i. Fick en vitaminkick lika god som en fylla och började dela med mig av snuskigheter! =)

Igår var jag och raring på visualiseringscenter. Skulle sett domebion "seamonsters" men det var slutsålt så vi går och ser den idag istället. Vi strosade runt och kollade utställningarna ändå.

Här kunde man se Norrköping uppbyggt i lego, man kunde trycka på olika grejer så lös det på staden som pekade ut vilka fornminnen som finns, vilka årtal olika delar av staden byggdes, hur arbetslösheten är utspridd och hur vattenbeståndet kommer öka med åren. Om 100 år kommer vi ha strömmen in på knuten.





Här kunde man jämföra olika livsmedels energiförbukning med tillverkning och frakt och återvinningsmöjligheter.



Mindball. Man hade en sensorgrej i pannan och så skulle man slappna av och den som var mest avslappnad vann då bollen på bordet rullade in i den andras mål.



Vissa bilder av Lennart Nilsson fanns på övre plan. Roligt!



Efter besöket njöt vi av stans godaste semla på ett café täppan och pratade om våra drömmar om livet med att öppna eget. Massa kreativa tankar. Jag kom på lite nya sätt att göra smycken. Bara att sätta fart!



Efter bion ska jag åka till Finspång och hälsa på farmor och mamma.

Bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar