onsdag 6 april 2011

Fel val

...Gör jag ofta...

Mest när det kommer till kläder och skor...

När vi skulle vara i skogen en heldag i april på lärarutbildningen hade jag inte riktigt läst infon ordentligt...Tittade ut på morgonen, det hade regnet men var uppehåll och solen tittade fram. Det är klart att jag ska inviga mina nya sandaler idag tänkte jag...

Mina kära studeikamrater tittade på mig som ett ufo när jag kom med bara tår, där stod dom i höga gummistövlar och tjocka tröjor...Lite senare på dagen när mina fötters färg började se ut som något man kan hitta i en kylbox på ett bårhus blev jag erbjduden någons fingervantar till fötterna. Jag tackade så klart NEJ och såg oberörd ut...

Och imorse när jag tittade ut så regnade det. Då tänkte jag, eftersom jag är äldre och klokare nu att det skulle vara ett ypperligt tillfälle att inviga mina nya loppisstövlar...Glad i hågen plaskade jag iväg.




Senare under dagen gick det sakta upp för mig att jag skulle vara inomhus i stort sett hela dagen...Med skor på, eftersom vi hade lärtstämma i Louis De Geerhallen. Mina stackars fötter har inte fått andas sen imorse, de har sakta svullnat och blivit mer och mer kallsvettiga, nu när jag fick av mig dom tänkte jag att någon forskare kanske vill ta en titt på mina strumpor, kanske har vuxit fram någon ny svamp av något slag.

Klantsvamp kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar