torsdag 27 september 2012

Varför jag inte blev målare




Jag har alltid en massa projekt på gång. Massa bra saker jag vill göra. I teorin känns det lätt men i praktiken blir det alltid jobbigare än vad man tänkt.

Första 20 minuterna när man målar om något tänker man "wohooo" fasen vad skoj och inspirerande....Jag lyssnar alltid på hög musik, sjunger och skrålar och dricker rödvin.

Efter ett tag kommer man på att fan, det här kommer ta flera timmar. Ryggen gör ont och man blir slarvigare och slarvigare. Rödvinet tar plötsligt slut och finmotoriken är inte riktigt vad den var när man började...



Nu sist tog jag vitrinskåpet i en hast fast jag inte hade tänkt att göra det. Orkade inte tejpa glaset, och till slut orkade jag inte ens försöka undvika att komma emot det. Och har jag orkar skrapa bort färgen nu såhär ca två månader senare....Näpp.

Men resultatet blev bra tycker jag. även om det kanske är liiite på gränsen till töntigt med allt matchande. Behöver något gult har jag kommit på. Gula gardiner får det bli.






Sängen målade jag i somras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar