tisdag 24 augusti 2010

10 kubik ved!

Idag skulle jag åka till pappa och bara umgås, vi har knappt setts på hela sommaren...

I lördags morse låg jag i sängen och mindes hur mysigt det var när man var liten och tassade ner till ytterdörren där en påse färska frallor väntade på handtaget på ytterdörren...Frasiga och mumsiga, med ost....Mysigt mysigt, och vad hade pappa på spisen när jag kom idag om inte en påse med frallor... =) Perfekt!



När vi satt där och latade oss kom en traktor och lämpade av 10 kubik ved....



Det var bara att hoppa i blåstället och sätta fart! Såhär såg det ut när vi började



och såhär såg det ut när jag åkte hem...




Så underbart att få slita med lite nostalgiskt kroppsarbete....



Koda på armarna och under hakan...



Bark och spån på läpparna istället för läppstift...




Nacken spänner efter att man kilat fast ved under hakan och burit i flera timmar. Hoppas ryggen håller bara...Den känns av redan..

Jobba jobba...



Blir alltid så avslappnad här!





Nu börjar jag jobba om 8 timmar. Bäst att hoppa i säng. Jag ser fram emot att sova som en stock....moahaha, det var ju fyndigt...=))))) Övertrött? Nääähhhhh zzzz zzzzzzz

1 kommentar:

  1. Underbart - jag vet hur härligt det är o jobba med veden! O där ute blir man verkligen lugn i själen! Bra jobbat! O lika vacker är du med spån o stickor på läpparna utan konstgjord färg o glans :=D

    SvaraRadera