torsdag 26 augusti 2010

200 kr i veckopeng!

Ja, som rubriken lyder. 200 kronor i veckopeng är vad jag har den här månaden. (till övrigt) Mat och bensinpengar finns. Jag hatar Csn. Jag hatar att jag inte lär mig att lägga undan varje månad till var tredje månad när det är dags igen. Jag hatar att jag har handlat så pantat mycket onödigt på avbetalning. Jag hatar att jag har studieskulder och ändå får mindre lön än många andra som inte studerat en dag efter gymnasiet. Varför kunde jag inte bara varit smart och valt nån praktisk linje där man i stort sett "blev" något när man var klar...

Men det är klart, då skulle jag ju inte veta hur man plockar äpplen i motvind och agerar som en snuskig buffon. Skrattrynkorna i plytet skulle förmodigen heller inte vara så utvecklade som de är idag...

200 kronor...Lika bra att bara köpa lotter för dom varje vecka och hoppas på tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar