torsdag 19 augusti 2010

Släcka lågor och mun mot mun med MiniAnne...



Idag var jag och Pernilla och en del av Parkgänget på Brand och förstahjälpen utbildning...

Efter att ha hört hur alla skulle pumpa på en uppblåsbar docka i takt till suspekt trumpetmusik och hur man skulle låtsas ringa 112 på en papptelefon samt att vår kollega sprutade instruktören i skrevet med en brandsläckare förra veckan, var vi redan fnitterladdade när vi kom...



"Hallå, hallå, är du vaken"?
pumpa pumpa pumpa....=)



"Hallå, hallå, är du vaken"?
Blås blås flås.."



Redo att se faran i vitögat...



Men med lite adrenalin i omlopp och pirr i magen...

Pernilla ser laddad ut till max och den manliga stöddigheten från vissa av kollegorna smittade av sig till slut, jag inbillade mig nästan att det växte fram en bula i den där overollen.




Vi fick gå in i ett rum där vi inte visste vad som väntade för att försöka lösa situationen på bästa sätt...Stänga dörrar, släcka och få ut dockor samt släcka elden såklart...Men tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg att stänga dörrar....

Jag tog studenten 2003 va...?
Öhh, tror det står så på mössan...Jag tror det var sista året som vi var där ute och var så här snygga och tuffa!



Elin, Ida, Nora, Carin, Magda, Anna och Mia...Ja det var tider det...

7 år senare är jag där igen med ett helt annat gäng och i en helt annan fas i livet, fast lika barnslig ändå...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar