torsdag 21 oktober 2010

Att duscha är dryyygt

Att kunna duscha är ju en lyx...

Väl medveten om det måste jag ändå klaga lite...

Det är jobbigt att klä av sig för då fryser man...

Det är jobbigt att våran slang och munstycket är kasst och inte går att rikta rätt, så man får nackspärr och bara vatten på halva kroppen om man inte håller i handtaget.

Det tar tid att tvätta håret för jag har fått för mig att det blir renare om man tvättar det två gånger.

När man är klar fryser man igen.

Sedan ska man smörja in sig för att inte torka ihop som ett skrumpet päron.

Håret tar tid att torka och är jobbigt att reda ut och man kan inte lägga sig eller gå iväg till jobbet med blött hår.

Ska man blåsa håret torrt sliter det på håret och låter en massa.

Sen känner jag mig aldrig särskillt svettig eller stinkande...

Om jag hade en självrengöringsknapp skulle jag gilla och använda om och om igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar