måndag 14 mars 2011

Att Vara Bitter

Sjävklart ska de beskära träden på promenaden den här veckan när jag är så jävla risig att jag hellre skulle äta mask än att ha så ont som jag har.

Imorgon är det parkeringsförbud där jag står nu, så jag tänkte att jag släpar mig ut och flyttar den repiga och skitiga bilfan nu då. När jag sedan kallsvettig en tidsålder senare är framme vid bilen ser jag att det är parkeringsförbud där jag tänkt att ställa bilen idag fram till 15.00.

Efter att på något mirakulöst sätt tagit mig blundande upp för tre trappor var det ju snart dags att gå ner igen för att ömka mig upp till vårdcentralen.

Kåvepenin och sjukskriven resten av veckan. På intyget står det akut bihåleinflammation- vargata i höger näsborre. Jag skulle skratta åt det sistnämnda om det var möjligt...

Nyss så gick jag sakta svärandes till parkeringen igen och frågade sammanbitet gubbarna om det var ok att flytta bilen till andra sidan nu.

Det gick bra, den ena flinade lurigt och drog något skämt om att det skulle bli kallt att stå där hela natten.

Om jag inte haft en vargata i höger näsborre kanske skämtet hade gått hem, jag vet inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar