torsdag 9 juni 2011

Vilken jävla dag!

Ahhhhh, är det en monsterhand?



Näää, det är bara min onda, sovande och svullna hand.


Besöket hos sjukgymnasten gick bra, provade ut skydd att sova med på natten. Får vi se hur det går....Suck. Börjar inte förren 10 imorrn så jag hinner kanske somna ett varv efter att studenterna slutat vråla och äta fyllepizza sådär vid 05.00.




Resan hem gick inte lika bra. "Bom" och sen "skraaaaaap" lät det efter en vägbula.
Där låg avgasröret hängande i backen. Jag hade lust att bara gå, låtsas som att det inte var min bil och bara vara utan i framtiden. Men jag tog mig i kragen och ringde bärgning, precis när jag lagt på kom två karlar fram och tittde, band upp röret och sa att det nog bara var lite gummifästen som behövdes sättas fast.

Så jag avbokade bärgningen, körde bilen till en verkstad som en arbetskamrat till mamma har. Han tittade och skickade mig till mekonomen, där alla delar inte fanns, så kom mamma och körde mig till Mekonomen i Smedby där delarna fanns. Tillbaks till verkstan och lämnade bilen.

Sen tog vi oss ut ur stan i ett jävla skyfall. Åkte till Ikea. Hade inte blivit förvånad om vi fått vattenplaning och att ungen skulle vilja ut av chocken på denna "turdag".

Men det gick bra. Och till min förvåning fick jag ett sms om att bilen var klar. Allt landande på ca 500. Oj vilken tur....Nu började det vända.

Nästan allt fanns på Ikea. Ceasar tyckte att den spelande kaninen jag köpte var lite suspekt. Undrar om dom börjar ana ugglor i mossen nu? Fritz stör sig mest på min stora mage som man inte kan promenera på längre utan att tappa balansen.



När vi kom hem åkte vi till Citygross. Jag höll allvarligt tala på att svimma innan vi var hemma. Igår grinade jag när jag kom innanför dörren, idag grinade jag redan på citygross parkering.

Hur ska det bli imorgon?

Inga fula miner i världen kan beskriva hur ont jag har just nu. I axlarna, i fingrarna, i underarmarna, i ryggen och under fötterna...






1 kommentar:

  1. åhh snutto! det låter inget vidare :( men du har en söt liten hand ;) hoppas att du inte är ledsen mer nu! "vill man ha en bebis får man lida pin" som dom gamla grekerna brukade säga:P hoppas vi kan ses någon dag innan den lilla pluppar ut så jag får klämma på´t!

    SvaraRadera